شهید مسعود مددخانی

جانباز شهید راه امربه معروف و نهی از منکر

شهید مسعود مددخانی

جانباز شهید راه امربه معروف و نهی از منکر

به گزارش شهدای ایران؛ مراسم رونمایی از مستند «از یاد رفته» ساخته محمدرضا تاج‌زاده صبح امروز با حضور حجت الاسلام سرلک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت الاسلام کریمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت در سالن همایش شهید بهرامی این دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

نماینده جنبش دانشجویی حیا در ابتدای این مراسم طی سخنانی کوتاه از اهداف این جنبش دانشجویی سخن گفت و خاطرنشان کرد:‌جنبش دانشجویی حیا از سه سال گذشته فعالیت خود را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر آغاز کرده است.

وی افزود: سایت haya.ir هم بر اساس جمع آوری خاطرات شهید مسعود مددخانی دیگر شهید امر و به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کند که این فعالیت منجر به انتشار کتاب «از یاد رفته» که به خاطرات این شهید والامقام پرداخته است شد.

بنابراین گزارش‌، در ادامه این مراسم همسر شهید مسعود مددخانی مصاحبه این شهید بزرگوار در سال 73 با مجله اطلاعات هفتگی که در خصوص موضوع امر به معروف با نهی از منکر بود را قرائت کرد.

وی خطاب به حاضرین این جلسه تاکید کرد: شهید مددخانی تا آخرین لحظه از عمر پربرکتشان عشق رهبری را داشتند و به هیچ عنوان از مواضع خود پائین نیامدند و دلیل اینکه طی این مدت 19 سال از شهادتشان فراموش شد این بود که از همه بجز مقام معظم رهبری انتقاد می‌کردند و آرزویشان دیدار با ایشان بود که مسیر نشد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از کتاب و مستند «از یاد رفته» ساخته محمدرضا تاج زاده با حضور خانواده شهید مددخانی، حجت الاسلام سالک و حجت الاسلام کریمی رونمایی و از همسر این شهید والامقام تجلیل شذ.

شهید مددخانی در سال 1374 طی مأموریت و در حین اجرای فریضه امر به معروف با اراذل و اوباش منطقه فلاح در ساختمان در حال احداث درگیر شده و پس از سقوط از ارتفاع دچار ضایعه نخاعی شد. وی در طول این سال‌ها 4 بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت 16 فروردین ماه 93  در سن 45 سالگی به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

کتاب ازیاد رفته مجموعه خاطرات منتخب در موضوع احیا امر به معروف و نهی از منکر است که با جمع آوری خاطراتی در این موضوع از سایت جنبش دانشجویی حیا تهیه و تدوین شده است.

«از یاد رفته» مجموعه ای از 60 خاطره است که از میان 500 خاطره به نقل از کسانی که امربه معروف و نهی از منکر کرده اند گلچین شده است. در ابتدای این کتاب حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و حجت الاسلام جاودان بر روند جمع آوری خاطرات این کتاب نظارت داشته و مقدمه ای بر این کتاب نوشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، خانواده و همسر شهید مسعود مددخانی شهید آمر به معروف و ناهی از منکر طی پیامی زمان برگزاری آیین تدفین پیکر مطهر این شهید والامقام را ساعت 10:30 امروز در قطعه 56 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) اعلام کردند.

خانواده شهید مددخانی در این پیام با تشکر از ابراز احساسات و اعلام همدردی و پیگیری دوستان و مومنان دلسوز در عروج ملکوتی این شهید و مراسم بزرگداشت وی اظهار کردند: موضوع شهادت ایشان از همان ابتدای عروج وی چه توسط مسئولان و چه خانواده محرز و اعلام شده بود.

در این پیام آمده است: به‌دلیل عدم انجام روال اداری در زمان مقتضی در تعیین مکان دفن ایشان اندکی تعلل ایجاد شد که نهایتاً با پیگیری دوستان، نزدیکان و مسئولان دلسوز و خدوم در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این موضوع مرتفع شد.

در پایان این پیام از همه مومنان و دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی دعوت شد که در این مراسم حضور یابند و با شرکت خود در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر شعائر اسلامی و نیز احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و عاملان به این اصل اسلامی استعانت دهند.

این گزارش حاکی است، آیین تدفین شهید مسعود مددخانی صبح امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران‌ و بسیجیان، مسئولان کشوری و لشگری، تشکل‌های امر به معروف و نهی از منکر، عاشقان راه ایثار و شهادت و آحاد مختلف مردم غیور ایران اسلامی برگزار می‌شود.

جانباز بسیجی آمر به معروف و ناهی از منکر «مسعود مددخانی» روز شنبه هفته جاری بعد از تحمل 19 سال درد و رنج در بیمارستان بقیه‌الله تهران دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء‌الله پیوست.

گفتنی است، شهید مددخانی در سال 1374 در حین اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر با اراذل و اوباش منطقه فلاح در ساختمان در حال احداث درگیر شده و توسط این افراد بعد از ضرب و شتم از بالای ساختمان سقوط کرد و دچار ضایعه نخاعی شد.

شهید مددخانی در طول این سال‌ها چهار بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت روز شنبه هفته جاری در سن 47 سالگی به شهادت رسید.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930120000021#sthash.SyqYWmuI.dpuf

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی